כיצד אוכל להתאים את גובה הגלשן לגובה שלי, בזמן רכישה?

נובמבר 25, 2021 by אין תגובות

ישנם סוגים רבים של גלשנים. הנה סקירה מהירה של כל אחד. גלשן הוא קרש צר ושטוח המשמש לגלישה. הוא קל משקל אך חזק מספיק כדי לתמוך באדם העומד עליו. הוא משמש גם לפעילויות פנאי רבות אחרות, כולל השכמה וגלישת רוח. ישנם סוגים רבים אחרים של גלשנים זמינים, כולל SUPs.

ניתן לחלק את הגלשנים לארבע קטגוריות עיקריות: בגודל בינוני, קצר ידיים וארוך ידיים. בחירת גלשן תלויה במשקל שלך ובסוג הגלים שאתה הולך לפגוש. לוח ארוך יותר הוא הטוב ביותר עבור אלה שהם במצב גופני טוב. לוח קצר ידיים הוא אידיאלי למתחילים. עם זאת, אם אתה מבלה הרבה זמן על החוף, ללכת על לוח ארוך יותר.

עבור גולשים בינוניים ומתקדמים, לוח אורך של 9 מטרים הוא הבחירה הטובה ביותר עבור גלים קטנים. לוח באורך 10 מטר הוא הטוב ביותר לגלים קטנים. עם זאת, לוח ארוך יכול להיות מתאים גם לגברים וגם לנשים. לוח באורך 1.80 מטר ארוך מדי לאדם בגודל ממוצע. לוח ארוך הוא בדרך כלל טוב יותר לגולש גדול יותר, והוא יכול להיות אלטרנטיבה מעשית לגלשן מסורתי.

הגובה והמשקל שלך יקבעו את סוג הלוח שתבחר. מתחילים יעדיפו לוח שיש לו יותר נפח כדי לתת להם ציפה. גולשים מתקדמים מעדיפים קרש קטן יותר. חשוב לבחור את הגודל המתאים עבור הגובה והמשקל שלך. לוח קצר הוא מושלם לרוכב ביניים. אתה יכול גם לנסות קרש גדול יותר אם אתה כבד וגבוה יותר.

ברגע שהחלטת על סוג וגודל הלוח שאתה רוצה, אתה צריך להעריך את התנאים המקומיים. בשלב הבא, תצטרך להחליט על הגודל והצורה של הלוח. לוח ארוך הוא אידיאלי למתחילים וגולשים ביניים, בעוד לוח ארוך הוא טוב יותר לגולשים מתקדמים. רוחב הגלשן הוא הגורם החשוב ביותר בקביעת גודל הגלשן.

למרות שגלשנים מגיעים במגוון גדלים, לרוב הגולשים יש יותר מגלשן אחד. חלקם יכולים להיות מתחילים, בעוד אחרים מתקדמים יותר. עבור הראשון, גודל הלוח יהיה תלוי בסוג הגלישה והתנאים. האפשרות הטובה ביותר למתחילים תהיה תלויה בכישוריהם. מי שיש לו סיבולת מוגבלת אולי צריך גלשן קטן יותר. ייתכן שהם אפילו יצטרכו גלשן גדול יותר כדי לספק את הכוח הדרוש להם כדי לחתור.

בעת בחירת גלשן, אתה צריך לשקול את גודל הגלים אתה תהיה רכיבה. חשוב לזכור שלוחות אורך מתאימים ביותר לתנאי מים שטוחים, אבל לוחות קצרים עדיין יכולים לשמש לגלי ביניים. הם בדרך כלל בין 7 לשבעה וחצי מטרים באורך. חשוב גם לבדוק את עובי הלוח. זה רעיון טוב לשמור על רוחב הגלשן במים, מאחר וזה ישפיע על כמות ההתנגדות שתצטרך.

הקעורה בתחתית הגלשן היא המתווה התחתון. תכונה זו מכוונת את המים לסנפירים, מה שהופך את ספירת הגל גבוהה יותר. גלשן עם חרוט נמוך יהיה קל יותר לתמרון ויציב יותר, בעוד קרש ארוך יותר עם חרוט גבוה יותר יהיה גמיש יותר. חנות גלישה מקומית יכולה לעזור לך לקבוע את סוג הגל. אתה יכול גם לנסות שידוכים שונים ולראות איזה מהם מתאים לך הכי טוב.

כדי למצוא את הגלשן בגודל המתאים לך, אתה יכול גם להשתמש בנפח. למתחילים, לוח גדול הוא הטוב ביותר. גולשים מתקדמים יעדיפו לוח קטן יותר. בגלישה גדולה יותר, לוח גדול יותר יאפשר לך לתפוס גל קל יותר ולעיתים קרובות יותר. בדומה לכך, לוח גדול טוב יותר לגולשים מנוסים יותר. אם אתה גולש כבד, כדאי שתבחר בלוח גדול יותר.

צורת הגלשן תשפיע על ביצועיו במים. אפם של לוחות ארוכים יותר מעוגל יותר, בעוד אלה עם אפים קצרים יותר מחודדים יותר. זה עוזר לכוון את זרימת המים ולמקסם את הכיף. בעל לוח צר מדי או ארוך מדי יכול לגרום לך לשקוע מהר יותר. לוח טוב הוא חיוני לגלישה. זה ההיבט החשוב ביותר של גלשן.