מהו וריאטור ואיך זה עובד?

דצמבר 13, 2021 by אין תגובות

וריאטור (Variator) הוא מכשיר העברה מכני המשנה את יחס ההילוכים באופן רציף ומשמש לרוב במכוניות. זה נראה דומה לשדר של אופניים. יש כתם קטן מקדימה וגדול מאחור. חגורת כונן משמשת לנהיגה וריאטור. ניתן לחבר את שני הכדורים באמצעות חגורה. חגורה משמשת להעברת יחס הילוכים בין מנוע ווריאטור. גלגלי השיניים מחוברים זה לזה על ידי רצועת מתכת מיוחדת, או לפעמים שרשראות.

וריאטור, יחידה אלקטרונית, מורכב משני חלקים עיקריים. הכונן מורכב ממשקולות נגד המשמשים כמשקולות נגד וכרולים. הווריאטור יפתח מוקדם יותר אם הרולים כבדים יותר, בעוד הווריאטור יפתח מאוחר יותר אם הרולים קלים יותר. משקל חגורת ההנעה קובע את מהירות הרכב, כך שמשקל הגלגלת האחורית משפיע על מהירות החזית. כתוצאה מכך, הרכב נע מטווח מהירות אחד למשנהו.

הווריאטור, תיבת הילוכים ללא חורג מעבירה מומנט מהמנוע לגלגלים. כדי לשנות את יחס ההילוכים, ניתן להזיז את הגלגלות הצידיות. כתוצאה מכך, מהירותה של המכונית משתנה ומרגשת ההילוכים. עם זאת, ישנם סוגים רבים של וריאטורים, ולא כולם יאפשרו לחגורה לנוע עד לקצה. למרות זאת, יש כמה גורמים שעליך לשקול לפני שתבצע רכישה.

קו החגורה של Variator מציין כאשר החגורה היא במהירות המרבית שלה. קו החגורה צריך להיות מקביל לקצה של הווריאטור. הקצה האמיתי של הגלגלת שלך לא יכול להגיע לנקודה זו. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה עליך לכוון את משקל הרכב כך שהחגורה תיסגר. זה לא תמיד נכון, אז תוודא שאתה יודע מה לחפש בווריאטור.

איך בוחרים וריאטור?

הווריאטור עובד בכך שחגורה גדולה נעה מעלה ומטה במהירויות שונות. זוהי דרך נפוצה לשנות את המהירות של מכונית. הוא מתגבר על לחץ הקפיץ של הגלגלת האחורית על ידי הפיכת הגלגלת הקדמית רחבה יותר מהחלק האחורי. כתוצאה מכך, היחס בין המנוע למהירות הגלגל האחורי משתנה. התוצאה היא נסיעה חלקה יותר וכוח רב יותר. הווריאטור הוא דוגמה מצוינת למערכת אינטליגנטית.

הווריאטור הוא צעצוע חינוכי פופולרי מאוד. הווריאטור זמין בגדלים וצבעים רבים. ניתן להשתמש בווריאטור גם כדי ללמד ילדים את היסודות של CVT. השידור הזה הוא הסוג הפופולרי ביותר של CVT שנמצא במכוניות. הווארטור הוא בחירה מצוינת ללמד ילדים על הפעולה הפנימית והתפקוד של CVT. יש לו יחס הילוך פנימי טוב, שהוא קריטי לפעולה חלקה.

Variator הוא רכב ייחודי שנועד לספק לנהג תאוצה חלקה ובלימה. הווריאטור הוא כלי קל להפליא לשימוש עבור ילדים בכל הגילאים. הערכות מכילות 104 חלקים העשויים דיקט ידידותי לסביבה והם חיתוך לייזר לדיוק. הרכבה של המכונית כולה לוקח כשעתיים. הערכה כוללת קוד QR המצביע על מדריך למידה עבור הווריאטור.

הווריאטור הוא סוג השידור הנפוץ ביותר. הווריאטור משתמש בזוג גלגליות: גלגלת העופרת מסובבת את הגלגלת הקדמית וגלגלת העבדים מסתובבת מאחור. מנגנון זה מעביר מומנט לגלגלים באמצעות חגורה. הווריאטור צריך להיות קל לגישה לילדים כיוון שהוא חלק בלתי נפרד מרכב. הוא גם יכול לשמש כלי עזר לתלמידים בפעילויות חינוכיות.

הווריאטור הוא תמסורת מכנית שנועדה לשנות את מהירות הרכב. קו החגורה מתייחס למרחק שהחגורה נעה בתוך הילוך. עדיף להגדיר את גלגלת המציג במרחק המקסימלי שלה. גלגלת העופרת צריכה להיות במצב הסבלני ביותר כדי להשיג את ההילוך הנמוך ביותר. ההילוכים הגבוהים יותר מאופיינים על ידי קוטר הליכה מעגלי מוגבר. גלגלת המגיש נמצאת בראש השרשרת.

לפרטים נוספים על וריאטור, הקליקו כאן: https://www.ppracing.co.il/products/cat/2